ΕΝ.ΚΑ. ΧΙΟΥ

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΧΙΟΥ - ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Π.Ο.Μ.Ε.Κ.

Πως να επιλέγετε τα
ψάρια που αγοράζετε
Eco Top Ten
Rapex - Κοινοποιήσεις Μη Ασφαλών Προϊόντων
Ευρωπαϊκό Κέντρο
Καταναλωτή
Εσύ, η διατροφή σου
και το περιβάλλον

Εσύ, η διατροφή σου και το περιβάλλον

 

 

Χρήσιμες πληροφορίες
για εσένα που ταξιδεύεις
Το κινητό μου
τηλέφωνο

Την Δευτέρα 14 Ιουλίου αρχίζουν οι θερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως 31 Αυγούστου 2014. Ευελπιστούμε ότι οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των εμπόρων οι οποίοι πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να πραγματοποιούν ουσιαστικές εκπτώσεις και ελκυστικά ποσοστά από 50% και πάνω.

 

Σε μια εποχή που η χρηματοοικονομική κρίση είναι το κυρίαρχο θέμα, έχει αγγίξει για τα καλά την τσέπη μας η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει συρρικνωθεί όσο ποτέ, και το εισόδημά μας είναι περιορισμένο έως ανύπαρκτο, όλοι έχουμε αρχίσει να σκεφτόμαστε πως θα ξοδέψουμε λιγότερα, η περίοδος των εκπτώσεων πρέπει αφ' ενός να αξιοποιηθεί από εμάς, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες μας με αγορές φθηνές και καλές και αφ' ετέρου να μας προβληματίσει, ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τις πραγματικές μας οικονομικές δυνατότητες.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν:

Προγραμματίζω - Ελέγχω – Συγκρίνω – Επιλέγω
ΠΟΙΟΤΗΤΑ και ΤΙΜΗ των προϊόντων
σύμφωνα πάντα με τις πραγματικές μου ανάγκες αλλά και δυνατότητες

Και μην ξεχνάμε ότι: κερδισμένος είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Η ΕΚΠΟΙΖΩ προτείνει:

1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
10. Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ. ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ

Η ΕΚΠΟΙΖΩ ενημερώνει:

 Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
 Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
 Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»)
 Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).
 Προσοχή!!!! Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.

Τέλος εάν διαπιστώσετε ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλετε:

- στην ΕΚΠΟΙΖΩ στο Τηλ. Κέντρο 210 330.44.44, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
- στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο τηλ. 1520, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ας μην ξεχνούμε ότι, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ειδικότερα, για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Αθήνα,8 Ιουλίου 2014

Για περισσότερες πληροφορίες :
Aθήνα: τηλ. 210 330.44.44, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Θεσσαλονίκη: τηλ.2310 257776, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πάτρα: τηλ. 2610 222626, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ιστοσελίδα :www.ekpizo.gr

Εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα τα δικαιώματα των καταναλωτών

Έρευνα για το άνοιγμα των καταστημάτων
την Κυριακή

Κάντε κλικ για να συμμετάσχετε στην έρευνα της ΠΟΜΕΚ

Έρευνα ΕΚΠΟΙΖΩ για την υπερχρέωση
Οι δέκα χρυσοί κανόνες
για ασφαλή τρόφιμα

 

 

 

Οι δέκα χρυσοί κανόνες για ασφαλή τρόφιμα

 

 

 

 

Τα δικαιώματα του
καταναλωτή

 Τα δικαιώματα του καταναλωτή