ΕΝ.ΚΑ. ΧΙΟΥ

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΧΙΟΥ - ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Π.Ο.Μ.Ε.Κ.

Πως να επιλέγετε τα
ψάρια που αγοράζετε
Eco Top Ten
Rapex - Κοινοποιήσεις Μη Ασφαλών Προϊόντων
Ευρωπαϊκό Κέντρο
Καταναλωτή
Εσύ, η διατροφή σου
και το περιβάλλον

Εσύ, η διατροφή σου και το περιβάλλον

 

 

Χρήσιμες πληροφορίες
για εσένα που ταξιδεύεις
Το κινητό μου
τηλέφωνο

Το καλοκαίρι έχει ήδη μπει κι όσοι λοιπόν κανονίζουν τις εξορμήσεις τους σε βουνό, θάλασσα εντός ή εκτός των τειχών της όμορφης χώρας μας, καλό είναι να είναι ενήμεροι για το πως μπορούν να αντιμετωπίσουν όλες τις μικρές αναποδιές που ενδέχεται να τύχουν στο δρόμο τους και να χαλάσουν το κέφι ή την καλή τους διάθεση.

Αν ταξιδεύετε λοιπόν αεροπορικώς, τότε θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, αλλά και ενήμεροι για τα ακόλουθα:

• Αν έχετε εισιτήριο, φθάσετε την καθορισμένη ώρα και πραγματοποιήσετε τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα, αλλά η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της Ε.Ε., αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και ασφάλειας επιβατών, έχετε δικαίωμα :

 αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας ή
 επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης
 διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά

• Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε:

 Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν σας δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό σας με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερωθήκατε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν, αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη
 Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
 Γεύματα και αναψυκτικά

• Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο:

o των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ
o των 3 ωρών για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για
όλους τους προορισμούς
o των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις

...τότε έχετε δικαίωμα:

 Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το
αεροδρόμιο
 Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά

• Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι
δικαιούστε:

 Αποζημίωση 36,38€ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73€ ανά κιλό για
ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο
σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας
 Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας
είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε,
ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ό,τι έχετε
δηλώσει

• Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:

 Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο
τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα
 Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες – όχι κατωτέρω των
20.000,00€ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν
έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν
 Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η
αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί
από αυτή

Διαφάνεια τιμών κατά την ηλεκτρονική κράτηση
Όταν αγοράζετε ηλεκτρονικά το εισιτήριό σας, η συνολική τιμή του εισιτηρίου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των υποχρεωτικών συμπληρωματικών επιβαρύνσεων, πρέπει να είναι γνωστή εξ αρχής, έτσι ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε τις τιμές μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και να κάνετε τη σωστή επιλογή.
Εκτός από την τελική τιμή πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια οι εξής πληροφορίες: αεροπορικός ναύλος, φόροι, τέλη αεροδρομίου, καθώς και λοιπές επιβαρύνσεις, προσαυξήσεις ή τέλη (π.χ. για την ασφάλεια ή για τα καύσιμα).
Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.

Μην ξεχνάτε!

Για οποιαδήποτε καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε:

- στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (τηλ. 210 8916150, φαξ 210 8916193,
210 8947132, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) και στα γραφεία της σε κάθε αεροδρόμιο,
- στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

- στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ
Αθήνα: τηλ. 210 330.44.44, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Θεσσαλονίκη: τηλ.2310257776, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Πάτρα: τηλ. 2610 222626, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Ιστοσελίδα: www.ekpizo.gr
Αθήνα, 26 Ιουνίου 2014

Εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα τα δικαιώματα των καταναλωτών

Έρευνα για το άνοιγμα των καταστημάτων
την Κυριακή

Κάντε κλικ για να συμμετάσχετε στην έρευνα της ΠΟΜΕΚ

Έρευνα ΕΚΠΟΙΖΩ για την υπερχρέωση
Οι δέκα χρυσοί κανόνες
για ασφαλή τρόφιμα

 

 

 

Οι δέκα χρυσοί κανόνες για ασφαλή τρόφιμα

 

 

 

 

Τα δικαιώματα του
καταναλωτή

 Τα δικαιώματα του καταναλωτή